יוסף סלוסצבר ז"ל

יוסף (יוסי), בנם של קטה וקורט סלוסצבר,  נולד ב-י”ז בסיוון תרפ”ה, 9 ביוני 1925,  בעיר קניגסברג, גרמניה. עלה עם הוריו בשנת 1933 והמשפחה הצטרפה לרמות השבים. נפל ב- ט’ באב תש”ח, 14 באוגוסט 1948, בקרב על ביר- עדאס בסביבות כפר- סבא.  נקבר בבית העלמין הצבאי בנתניה.

קורות חייו

יוסף למד בבית הספר היסודי אהרונוביץ’ בכפר מל”ל ועם סיימו את לימודיו בבית הספר העממי עבר ללמוד בבן-שמן. מצעירותו חבר בתנועת ‘הנוער העובד’ ובבן-שמן הצטרף לגרעין שהשלים את קבוצת ‘אלומות-ביתניה’ ברכס פורייה. ברצותו לעזור להוריו ולהרחיב יחד עם זה את השכלתו הכללית עזב כעבור ארבע שנים את הקבוצה ועבד אצל ההורים במשקם ברמות השבים. שאיפתו הייתה ללמוד באוניברסיטה אך לא הספיק לממש שאיפה זו.

יוסף, שהיה מנעוריו חבר ב’הגנה’, התגייס ב-ד’ אדר א’ תש”ח, בשלב המוקדם של מלחמת העצמאות, לחטיבת ‘אלכסנדרוני’ והשתתף בכיבוש כפר סבא הערבית, בחזית לטרון ובשחרור ראש העין וקאקון. בקרב זה נפצע קל בידו. לאחר שהחלים השתתף במבצע ‘דני’ ולקח חלק בקרב הקשה על כפר קולה, בו נפלו רבים מחבריו.  

יוסף נפל בקרב בחזית כפר-סבא ביום ט’ באב תש”ח (14.8.1948). הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בנתניה.

תיאור שעותיו האחרונות של יוסף, לקוח ממכתב ששלחה מריון ערף מנתניה:

“… יוסי נהרג כי היה מ”כ של עולים חדשים ורק הוא ידע את הדרך חזרה. כאשר נפצע הם שעות ארוכות הובילו אותו עד שנפטר, כי פשוט לא ידעו את הדרך…”